maanantai 1. helmikuuta 2010

Uusi Haaste, Uus Ülesanne

Tämän viikon haaste onkin aika haastava. Olen päättänyt nukkua pois univelat, mitä on viimeiseltä parilta viikolta kertynyt. Siihen minulla on SUUNNITELMA! Aion nimittäin nukkua nuorimmaisen päiväunien aikana! Entäs muut lapset? No tietenkin en voi nukkua silloin kun kaksi nuorinta koululaista tulevat kotiin - heillä ei ole avainta, joten pitää päästä heidät sisälle.... Tai jos päästän vaan ensimmäisenä kotiin tulevan, ja hän sitten päästää toisen... ... Hyvä, nukun sitten sen jälkeen, kun ensimmäinen on kotiutunut! Jaa... miten lasten välipala..  No osaahan koululaiset itse kaapista ottaa! Mut kun he itse pääsevät päättämään mitä syövät, niin voin lyödä vetoa, että kahdelle seuraavalle viikolle tarkoitetut herkut menee välipalaksi... puhumatta siitä, että kaappien ovien kolina herättää meidät varmasti. On toden-näköistä, että joku myös tippuu, kun koettaa kiipeä katon rajassa oleville salahyllyille ja että joudun heti tilaamaan uuden noin 1200kpl xylitoli-pastilli pussukan... Ei tainut olla kovim hyvä suunnitelma... Jos minä sitten vaan menen ajoissa nukkumaan!? Viimeistään 22.45? Apua, tässä tulee kiire...
***
Selle nädala ülesandeks olen võtnud unevõlgade tagasi magamise. Ja selleks on mul olemas PLAAN! Nimelt kavatsen magada pesamunaga koos lõunauinakuid! Ah, et kuis teised lapsed siis.. ? No loomulikulut ma ei või magada siis kui kaks nooremat koolilast tulevad koju - neil pole võtit ja ma pean nad ju tuppa laskma! (siin on uksed kogu aeg lukus). No aga kui laseks ainult esimese ja tema siis laseb teise? Hüva, magangi siis kui esimese olen koju sisse lasknud! Aga kuidas lastel selle koolijärgse  einega siis jääb.. Ah, suured lapsed ju, oskavad ise kapist võtta. Aga kui lapsed ise saavad vaadata mida söövad, siis võin kihlavedada, et järgmiseks kaheks nädalaks mõeldud namid on sellel einel ära söödud.. rääkimata sellest, et kapiuste paukumine ajaks üles kõik magajad ka naaber trepikojas. Võib juhtuda, et keegi ka kukub kusagilt alla proovides ronida lae all olevatele sala riiulitele ja et pean tellima kohe uue 1200tk ksülitoli pastilli koti.... Polnud väärt plaan..  Eks ma siis pea vist lihtsalt õhtuti varem kotile kobima!? Hiljemalt 22.45? Appi, kiireks läheb..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti