torstai 3. maaliskuuta 2011

Meidän vaavi. Meie tita.

"Äiti, kanna minut, mä oon vauva", "Äiti syöttää, en osaa syödä, oon vauva", "Äiti, vie pissalle, en osaa kävellä, oon vauva" Sellaista menoa meillä nyt kesällä kolme vuotta täyttävän neidin kanssa. Kysyin tänään, että miten se vessassa käynti päiväkodissa sujuisi (tyttö on aivan innoissaan ajatuksesta, että pääsee joskus päiväkotiin ja kouluun), niin neiti ilmoitteli, että "päiväkodissa en ole vauva. Kotona saa kyllä olla!" Ja niin saakin, aina välillä, eihän sekään vaihe kovin kauan kestä... 
***
"Emme, kanna mind, ma olen tita", "Emme söödab, ma ei oska süüa, ma olen ju tita", " Emme, vii pissile, ma ei oska kõndida, ma olen tita". Sellised mängud siis suvel kolmeseks saaval piigal. Küsisin täna, et kuis see pissil käimine sul sedasi lasteaias sujuks (tirts ootab väga, et pääseks kunagi lasteaeda ja kooli). Sellepeale vastas, et "lasteaias ma pole tita. Kodus võin olla!" Ja võib ikka, vähemalt vahete-vahel, ega see tita mängimise  periood ju ka kaua kesta..

Vauvaa ei saa kuvata..
***
Titat ei tohi pildistada...

1 kommentti: